сряда, 19 август 2009 г.

Писмо до кандидат-чаровния принц

Понеже аз съм модерна жена с някои средновековни изисквания и доста непреклонни схващания, за твое улеснение, скъпи принце, съставих списък на качествата, които трябва да притежаваш, и постъпките, които да извършиш, за да спечелиш сърцето ми. Чети внимателно, води си записки, ако искаш, принтирай тази страница, за да я носиш удобно в портфейла си. Препрочитай списъка често и внимателно, за да избегнем взаимно неприятни моменти на недоразумения:

(На вниманието на всички лъже-кандидати: разполагам с драконов дъх и не ме е страх да го използвам. Желаещите да проверят думите ми на дело, моля, да заповядат на лична среща.)

. заслужи си правото да те наричат „мъж” и го доказвай несамо при поискване;
. уважението ми се мери в „нищожно” и „грамадно” – харесай си едната степен и работи за нея;
. не е зле да разполагаш в стабилни количества с качествата на благородник – честно сърце, тежка дума, умело благоразумие, умерена мъдрост, дързък ум и пъргав език (в говоренето, покорно благодаря за правилното разбиране);
. чувството за хумор е препоръчително за оцеляване в полевите условия на съжителстване с мен;
. ако за теб перото не е по-остро от шпагата, намери си нещо, което да е, и го използвай;
. способна съм да оцелея без цветя и бонбони, но не и без обичане – който и вариант да избереш, по-добре е всекидневно да го поддържаш;
. ухажването ми ще протича гладко, ако си наясно отсега: не съм празноглава глупачка, не изпадам в крайности твърде често и съм напълно склонна към досег с реалността, ако ми предоставиш такава, която да харесам;
. показването на чувствата ти е плюс, който е неприемливо да липсва;
. не ми е нужно да си герой, а героично себе си;
. от изключителна важност е потеклото на кръвта ти – ако не знае да кипи, считай се скъсан на приемния изпит;
. издирвам рицар, готов да зареже белия кон и гордостта си и да върви с километри, за да стигне до мен.

Ако смяташ, че не си този мъж, свободен си да напуснеш битката за сърцето ми.
Останеш ли обаче, ще ти се наложи да бъдеш такъв през цялото време.
Да, знам, че искам много. Но не предлагам по-малко.

Твоя
... да кажем, Жулиета.

Няма коментари:

Публикуване на коментар